aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

14 Augustus 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Ha lieve mensen,
We zijn in Ethiopië! Bijna de hele familie was mee naar Schiphol, om me uit te zwaaien, erg lief. Alleen m’n kleine neefje bleef nog even verstopt, die jongen dacht dat het beter zou zijn om ter wereld te komen als de drukte van mijn vertrek achter de rug was.;)
De reis verliep goed, wel erg vermoeiend, veel wachten, zitten, niet lekker kunnen slapen. Maar nu ik dit schrijf (14-8-14) lijkt het al weer lang geleden. De 1e vlucht eigenlijk niet geslapen, de 2e vlucht wel even. In Cairo was het warm, maar Adis Abeba daar in tegen erg koud! De koffers werden hoog opgestapeld op het dak, en rijden maar. De afgelopen weken was er geen stroom, en ook nu was er geen stroom. Dus maar een kaarsje mee genomen en m’n bed ingedoken. Het gedeelte waar ik slaap en les geef, staat los van het huis. Met ongeveer 3 stappen ben ik in huis.
De volgende dag, half 11 (Ethiopische tijd) besloot ik de kou te trotseren en m’n bed uit te gaan. Hier binnen is het erg koud, vaak kouder dan buiten. Dus ik was erg blij met m’n truien! Ook mijn regenlaarzen zijn al veel gebruikt, het regent best heel veel, en de straten zijn ook modderig.
Zodra ik naar buiten stap word ik altijd enthousiast begroet door de 3 honden. Maar dat went inmiddels al. Ik ben zelfs verbaast als ik de deur uitstap en ze staan er niet. De eerste dag heb ik mijn tas uitgepakt en schoongemaakt. Dag 2 ben ik vooral bezig geweest met inlezen van handleidingen en planningen gemaakt. Gelukkig was er wel even stroom, zodat ik wel op de laptop kon. Pff, inmiddels denk ik dat ik een redelijk overzicht heb. Als het zo door gaat, hopen we maandag te beginnen.
Veder ook al mee geweest boodschappen doen, en vanmorgen zelfs alleen brood gehaald (met Evalynn, die weet wat brood betekend in het Amhaars). En ja hoor, we kregen nog brood mee ook. Het straat beeld is wel te vergelijken met Kenia, het voelt ook best vertrouwd.
En niet te vergeten, vanmorgen werd ik wakker, deed even m’n internet aan, en ja hoor, een prachtige foto, van een prachtig jongetje. De kleine David is eindelijk geboren

Nou ik ga snel weer verder met de stapel mappen die voor me ligt. Ik schrijf dit stukje ’s morgens, vanmiddag of vanavond zal ik het stukje op mijn blog plaatsen.

O en heel erg bedankt voor alle lieve mails die ik heb gekregen! Kheb er van genoten.

Liefs Dianne

  • 18 Augustus 2014 - 20:39

    Lianne Van Middelkoop:

    fijn dat je in Ethiopië bent aangekomen! Is het daar nu een beetje weer?
    wie is de kleine David is dat je neefje?
    leuk dat de hele fam mee was om je uit te zwaaien het afscheid was zeker wel moeilijk!
    vervelend dat er geen stroom was maar wel fijn dat er dan weer kaarsjes zijn he!
    zijn de mensen waarmee je werkt een beetje leuk en aardig voor je?en hoe is het eten daar?
    is het boodschappen daar een beetje leuk of is het een heel werk om je boodschappen daar te vinden en met minder om te moeten gaan?

    succes is dat verre land! en veel plezier met het lesgeven!

    ik stuur je wel weer een keer een berichtje op je blog

    liefs en groetjes van Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 24806

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Weer terug in Ethiopië

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Klasje gehandicapte kinderen

11 Augustus 2014 - 29 Mei 2015

Ethiopië

Landen bezocht: