school begonnen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu school begonnen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

school begonnen

Blijf op de hoogte en volg Dianne

19 Augustus 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we gestart met school. De kinderen hadden er zin in, en ik had alles zo goed als af.
Afgelopen vrijdag zijn we eerst nog meubeltjes wezen halen voor in school. Dat was echt heel leuk! Het was bij een man thuis, zijn hele huis stond vol met meubeltjes van papier-maché. Op de foto’s zie je de meubeltjes en hoe vol het daar binnen is! We hebben er heerlijk lang rond gelopen, alles bekeken en uiteindelijk hele leuke, fleurige meubels gekocht. Ook nog een kledingkast voor in mijn slaapkamer. Het regende en hagelde(!) telkens, dus het was nog al een gokje, maar alle meubels op het dak geladen, een lekkend zeil er over heen, en rijden maar! Thuis snel alles droog gemaakt, want anders zou alles gewoon uit elkaar vallen natuurlijk. Voordat we meubeltjes gingen halen, moesten Geerten en Marleen nog het één en ander regelen, wat papier werk enz. We mochten gezellig allemaal mee. En in dat enorme kantoor, mochten de kinderen gerust rondrennen. Niet dat het er uitzag als een professioneel kantoor hoor. Maar zo is zo’n uitstapje ook voor de kinderen leuk
Zondag zijn we hier in Addis Ababa naar de kerk geweest, naar de I.E.C. (International Ethiopisch Church, als ik het goed heb;)) Heel veel nationaliteiten bij elkaar. Amerikanen, Nederlanders, en ook Afrikanen overal vandaan. Afgezien van het feit dat de tekst waar het eigenlijk over zou gaan, bijna niet werd aangehaald, was het een mooie dienst. Na kerktijd kwamen er nog wat Nederlanders koffie drinken en eten. Verder hebben we ’s avonds nog naar een preek geluisterd, blijf je weer in evenwicht
Echt een gek idee dat ik hier nog maar een week zit, het lijkt echt al wel langer.
School is nog wel even wennen natuurlijk, maar het gaat al heel goed! De middagen ben ik nog vrij, dus kan ik nog wat dingen voor school doen, of een verhaaltje typen. De laatste paar dagen merk ik wel dat ik best moe ben en veel slaap nodig heb, ik maak zeker 10 uur ’s nachts. Maar dat schijnt iedereen te hebben, we zitten hier heel hoog en daar moet je lichaam gewoon aan wennen.
En natuurlijk zien we uit naar het moment dat de regentijd over is, want op het moment zit ik met een koude neus en koude vingers, een trui en dikke sokken aan dit verhaaltje te typen.
Dus voor de temperaturen hoef je me voorlopig nog niet op te zoeken;)

Dikke knuffel voor iedereen!

Liefs Dianne

  • 21 Augustus 2014 - 21:17

    August En Willemieke:

    Leuk om zo mee te lezen en leven, Dianne!!

  • 22 Augustus 2014 - 22:21

    Karita:

    Wat een gezellig verhaal

    Hier is het ook koud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 24818

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Weer terug in Ethiopië

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Klasje gehandicapte kinderen

11 Augustus 2014 - 29 Mei 2015

Ethiopië

Landen bezocht: