vakantie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu vakantie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

vakantie

Blijf op de hoogte en volg Dianne

27 Augustus 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,

Op het moment van schrijven zit ik in het hoekje van de bank. Zonder stroom, maar omringt door kaarsjes. Soms hebben we even stroom, maar de laatste dagen erg weinig.
We zijn al weer met school begonnen, maar afgelopen weekend hadden we heerlijk vakantie.. Afgelopen vrijdag namen we alvast een dagje vrij van school, voor ons lange weekend vakantie. Om half 6 ging de wekker, nadat ik me nog een paar keer had omgedraaid, moest ik er toch echt uit. Gelukkig had ik m’n tas al ingepakt, want er was geen stroom. Om kwart over 6 vertrokken we richting onze vakantie bestemming. Halve wege hebben we ergens ontbeten. En toen gingen we naar de plek waar we nijlpaarden konden kijken. En we hebben ze gezien Ook zijn we op een mooi eiland geweest. Toen onderweg nog vis gegeten. Op de weg waren kinderen bezig met vis uitzoeken en schoonmaken. De restjes en verkeerde vissen gingen naar de honden en vogels. Naar mijn zin was ons bord vrij leeg, (we kregen de vis met kop en staart) maar toen we ons bord inleverde ging het toch nog naar de kinderen en ze aten er echt nog van. Tegenover ons aten een paar mannen heerlijk hun rauwe vis.. brr.
We moesten nog een eindje rijden naar het park waar we zouden overnachten. Eerst doken we het zwembad in, want hier was het wel heerlijk weer! Je zag het ook aan de natuur, het gras was wel groen, maar erg kort. Hier regende het niet echt veel. Douche na het zwemmen zat er niet echt in, het water was koud. Ik heb een poging gedaan, maar met koud water je haar wassen heeft niet veel effect;)
Daarna hebben we nog heerlijk op het terras gezeten en Bonanza gespeelt. Bij deze overnachting zat ook een gratis massage, dus Marleen en ik hadden ook nog een heerlijk relax momentje. Na het avond eten gingen de kinderen naar bed, en wij nog even poolen en wat drinken, echt een vakantie avondje. De volgende dag gingen we naar een ‘wildpark’. Niet dat er veel wild te zien was, maar de omgeving was prachtig! We kwamen bij warme bronnen, het water daar kookte. Het was een soort natuurlijke sauna. Heel bijzonder.
Daarna gingen we naar Derbe Zeit. Ondertussen had ik nog steeds geen warme douche gehad. Maar helaas was er ook in Derbe Zeit geen warm water. (ook nu zit ik met zeer vet haar op de bank, maar ja, ik denk dat ik de enige ben die zich daar aan stoort;) want ook al is er soms stroom, je hebt ook waterdruk nodig om te douche.)
We waren uitgenodigd op een verjaardagsfeestje, waar we patat gingen eten. Daar waren allemaal Nederlanders. Even een stukje Nederland in Ethiopië. Na het feestje was het al donker, en zijn we Hyena’s wezen kijken. Ze kwamen heel dichtbij. Ze zien er echt eng uit, wel heel bijzonder om ze van dichtbij te zien, in het wild.
De volgende dag gingen we naar de kerk, ook daar waren veel Nederlanders. Na het koffie drinken en eten zijn we naar Hidi gegaan, we moesten nog iemand wegbrengen die bij ons had gegeten. Het was een hele tour om daar te komen. Het begon ook nog eens te hozen, maar door de rechter ruitenwisser, liep de linker ruitenwisser klem. Die kon ik wel eens even vast zetten dacht ik. Het lukte ook prima, maar van die paar seconden buiten de auto hangen was ik al doorweekt. Bij Hidi hebben we ook nog even rond gekeken. De kliniek sprak me vooral aan, maar de koeien vond ik ook verrassend interessant. De terug weg was nog meer een survival, omdat de zandwegen, modderwegen waren geworden. Maar al glibberend naar beneden, kwamen we er toch.
Toen zijn we weer naar huis gereden, daar hebben we nog een preek geluisterd en toen zijn we moe maar voldaan gaan slapen.
Maandag begon de school weer. Ondanks de regen en weinig stroom zijn het gezellige dagen. Gewoon dik inpakken en hard aan de slag Dinsdag ben ik met Evalynn nog even hier in de buurt rond wezen kijken. Vandaag, woensdag, wilde ik voor tussen de middag even brood halen. Maar het bakkertje was dicht en in andere winkeltjes hadden ze het ook niet meer. Ik kwam een vriendje van Gideon tegen, Mickey en ik vroeg hem of hij ons wilde helpen. Dat wilde hij wel, hij rende voor me uit en ging overal rond vragen, maar helaas, al het brood was op. Gelukkig hadden we nog wel wat over van ’s morgens. En na het middag eten hebben we maar lekker koekjes gebakken. Met het avond eten al niet veel meer geluk. Ik wilde wel nasi klaar maken. Maar toen ik net de groenten in de pan had, en de rijst op had staan, was ineens het gas op. En omdat er ook geen stroom was, kon ik ook niet verder op het andere fornuis. Dus helaas, nu zitten we aan de rauwe wortel, met wat koekjes van vanmiddag en wachten we tot Geerten terug komt. Hij gaat de gasfles vervangen en wat maiskolven halen. Tja, hier moet je flexibel zijn

  • 29 Augustus 2014 - 20:12

    Jacob & Heidy :

    Ha Dianne, wat bijzonder allemaal en wat doe je veel nieuwe indrukken op. Leuk om te lezen! Moet je trouwens voor jezelf koken of kan je bij de gezinnen aanschuiven? Welke kerk/plaats ben je geweest? Gods Zegen, liefs!

  • 01 September 2014 - 19:49

    Willeke:

    Ha Nan,

    Hehe, had eindelijk tijd om op m'n gemakkie je blog te lezen:-) Echt leuk hoor. Heerlijk, ik zie het allemaal zo voor me. Maarre, kan je niet iets doen aan dat ieniemienie lettertype? Of ligt dat aan mijn laptop...
    En misschien is het een idee als jullie ff leren hoe je een gasfles vervangt?;-P
    Nou, we wachten vol spanning op je volgende blog!!
    Als Ruben een vliegtuig ziet, zit jij er altijd in volgens hem. En als ik vraag: waar is tante Dianne? Dan zegtie: in 'etieijopieje'!! Hoe leuk:-)
    Succes met alles wijfie.
    Dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 24811

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Weer terug in Ethiopië

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Klasje gehandicapte kinderen

11 Augustus 2014 - 29 Mei 2015

Ethiopië

Landen bezocht: