weekend - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg Dianne

03 September 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Ha,

Vandaag al weer 3 weken in Ethiopië. Afgelopen zaterdag was Marleen jarig, dus ik wilde vorige week even een cadeautje kopen. Met het smoesje dat Gideon, Evalynn en ik bloemen wilde kopen voor ons thema, gingen we op pad. Ik was al een keer met Evalynn langs wat winkeltjes gelopen, maar toen konden we niet echt wat vinden. Maar Gideon wist wel een paar winkeltjes te zitten. Na een kwartiertje lopen kwamen we op een soort markt. En daar waren ook wat meer winkeltjes. (langs de hele straat zijn eigenlijk wel winkeltjes, maar hier wat meer wat we zochten). Eerst gingen we naar een winkeltje met stoffen. Volgens mij was het de bedoeling om stof uit te zoeken en dat hun dan je kleding maken. Maar ik wilde er zelf wat van maken. Natuurlijk sprak niemand in dat winkeltje Engels. Dus er werden telkens meer mensen bij gehaald, waarom vraag ik me af, want ook hun spraken geen Engels;) Uiteindelijk heb ik met handen en voeten duidelijk kunnen maken dat ik stof wilde, waar ik zelf, thuis wat van wilde maken. Eerst dacht die beste man nog even dat ik zijn naaimachine wilde lenen, maar ik heb hem duidelijk kunnen maken dat dat niet de bedoeling was en dat ik er zelf 1 had. Ik zou ook geen idee hebben hoe je met zo’n ding om moet gaan. Het was zo’n naaimachine die we in Nederland voor de sier neerzetten. Maar hier wordt er dus nog dankbaar gebruik van gemaakt.
Vervolgens gingen we nog naar een ander winkeltje. Daar hadden ze allemaal kleden, matrassen en kussens. Zo’n lekker warm kleed vond ik wel een leuk cadeau voor Marleen, want de temperatuur zorgt er voor dat we iedere avond nog onder een fleece deken zitten. Na wat afdingen had ik naar mijn idee een redelijke prijs voor het kleed. Toen wilde we alleen nog bloemen hebben. Helaas verkochten ze geen echte bloemen. Wel nep, toen ik dichterbij kwam zag ik dat de bloemen een goud randje hadden. Vreselijk natuurlijk, maar Gideon en Evalynn vonden dát juist prachtig. En, ze gaan ook niet dood! Tja, daar kon ik niet tegen op, dus een prachtig bosje nepbloemen gekocht, met goud randje.
Zaterdagochtend kwam Gideon mijn kamer binnen rennen: “Weet je nog wat er vandaag is?” Ja natuurlijk wist ik dat. De vorige avond nog gezellig wat ballonnen opgeblazen en de cadeautjes van de kinderen ingepakt. Ze hadden een vaasje gemaakt van klei en die geverfd. Daar nog een mooie bloem in, met goud randje(!).
Na het ontbijt en het geven van de cadeautjes, gingen we naar de markt van de I.E.C. Iedere maand is er markt bij de kerk. Dan staan er mensen met allerlei spullen. Vaak zelfgemaakt, denk aan lampen, lokale kleding, kettingen, beeldjes, meubels van papier-maché of bamboe, en ik herkende ook wat souvenirs uit Kenia. Hierbij worden ze gesteund door een stichting. Afdingen is dus niet toegestaan op deze markt.
Normaal zie je weinig blanken lopen, maar op deze markt was het grootste deel van de bezoekers blank. Het was ook erg leuk om daar rond te lopen. Een ketting, tasje en cadeautje voor Gideon rijker, gingen we weer naar huis.
Zondag kwam er nog bezoek uit Derbe Zeit voor de verjaardag van Marleen. We gingen weer naar de I.E.C. Er was weer een andere dominee. Deze man hield zich wel aan de tekst.;) Het ging over de Spreuken, over het hart, de ogen, de tong en het gehoor. En hoe wij die moeten gebruiken. Het was een mooie dienst. De rest van de dag, taart gegeten, en heel veel potjes Bonanza gedaan.
Net voor het avond eten deed de stroom het weer. Dus alles weer aan de oplader en na het eten direct even gevoeld of het water al warm werd, en ja hoor, dus gelijk even gedoucht, heerlijk! De stroom doet het nog steeds, maar waarschijnlijk is het vanavond weer weg.
Vanmorgen hadden we weer school. En nu hoop ik dat ik niet ziek ga worden. Marleen was het weekend ziek en Sem voelde zich ook al niet lekker. Ik voel me niet ziek, maar ben wel moe, en een beetje verkouden, gewoon niet helemaal fit. Dus goed slapen, dik aankleden en weerstand opbouwen

Veel liefs

  • 03 September 2014 - 16:58

    Corinda:

    Zo leuk om te lezen! X

  • 03 September 2014 - 21:18

    Willemieke:

    Hopelijk blijf je fit, Dianne!
    Leuk om te lezen en de foto's te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 2274
Totaal aantal bezoekers 24810

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Weer terug in Ethiopië

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Klasje gehandicapte kinderen

11 Augustus 2014 - 29 Mei 2015

Ethiopië

Landen bezocht: