eerste maand - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu eerste maand - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Dianne

27 Maart 2018 | Ethiopië, Addis Abeba

We zijn al weer bijna een maand in Ethiopië. Eigenlijk voelt het alsof we er al veel langer zijn. Ons huis wordt steeds meer een thuis. We genieten er vooral van dat we als gezin veel bij elkaar zijn. 's Morgens samen ontbijten, dan rond 10 uur ga ik samen met Elynn richting de fabriek waar we een kopje koffie drinken. Om 12 uur eten we samen met het personeel injerra. En dan om 3 uur weer een kopje koffie en tussen half 6 en 6 uur is Rijndert weer thuis.
Rijndert is al helemaal ingeburgerd in de fabriek. Hij heeft het erg naar zijn zin. De sfeer onder het personeel is ook erg gezellig.
En wat ik afgelopen weken heb gedaan? Vooral veel gebakken, gehaakt, gelezen, noem maar op. Inmiddels ben ik daar een beetje op uit gekeken. Schoonmaken hoef ik niet, want dat wordt gedaan. Daarom ben ik ook bezig om iets te zoeken wat ik kan gaan doen.
Na de zomervakantie kan ik misschien de Nederlandse kinderen wat bij les gaan geven in de vakken als lezen en schrijven.
Verder zou ik hier in de fabriek het personeel wat Engelse les kunnen geven. En misschien dat ik al wat kan gaan doen op de internationale school hier, waar ook de meeste Nederlandse kinderen heen gaan.

Toch is niet alles even fijn, Rijndert heeft in Brussel een verkeerd visum gekregen, en daarom moet hij volgende week terug naar Nederland om alles opnieuw aan te vragen. Niks aan natuurlijk, maar het is niet anders. We proberen er maar het beste van te maken. Een positieve kant eraan is dat hij nog wat spullen uit Nederland mee kan nemen.

Elynn doet het super goed hier. De afgelopen weken hadden we de hoop dat ze door zou gaan slapen 's nachts. Dat is nog steeds niet gelukt, maar ze wordt al wel minder vaak wakker. Verder is iedereen hier dol op haar. Regelmatig ben ik haar kwijt en zit ze bij iemand van het personeel op schoot. En Elynn vindt alles best (meestal dan, maar anders gilt ze wel). Wat ik alleen heel bijzonder vind is dat iedereen vraagt: Is het een jongen? Volgens mij ziet ze er erg meisjesachtig uit. Als ik er naar vraag krijg ik reacties als: o, maar ze heeft geen oorbellen, of: ze heeft niets in haar haar (nee, haar heeft ze ook nog bijna niet...). Pas had ze een rokje aan, toen kreeg ik de hele dag door reacties: nu ziet ze er uit als een meisje ja!

Ik zal nu ook wat foto's bijvoegen van ons huis en onze tuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 1395
Totaal aantal bezoekers 24779

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Weer terug in Ethiopië

05 Maart 2018 - 05 Maart 2021

Klasje gehandicapte kinderen

11 Augustus 2014 - 29 Mei 2015

Ethiopië

Landen bezocht: