zomerstop - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu zomerstop - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

zomerstop

Door: dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

13 Augustus 2018 | Ethiopië, Addis Abeba

Wij zijn al weer 2 weken terug in Ethiopië. We hebben een heerlijke tijd gehad in Nederland. Het was zo fijn om iedereen weer te zien! We waren net een paar dagen in Nederland, toen Elynn leerde lopen. Die heeft ook erg genoten van haar tijd met opa's, oma's, ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Ze was wel behoorlijk van slag van al die andere plekken om te slapen, dus deed ze dat maar zo min mogelijk. Vaak pas rond 23uur, gelukkig sliep ze dan ook wel door tot een uur of 9. We zijn ook nog heerlijk een paar dagen naar Zeeland geweest, en verder vooral genoten van al het contact met iedereen. De laatste week was Rijndert het stil zitten wel weer zat en heeft nog snel even ons huis geschilderd. Natuurlijk hadden we het weer ook erg mee, alle dagen zon! Het was wel even lastig om die leuke vakantie weer af te sluiten.
Maar nu we inmiddels weer hier zijn, is dat ook weer goed.
Alleen missen wij hier de zon af en toe wel. Vanmorgen regende het en nu is het zo'n koude, druilerige dag die wij Hollanders zo goed kennen;)

We hebben een heerlijk weekend achter de rug. Zaterdag zijn we naar de waterval geweest. Het was vrij ver rijden, maar dat was het wel waard. Eerst bijna een uur voordat we bij het park waren, toen nog het park door, ook wel ruim een half uur denk ik, en toen nog 10 minuten wandelen. We konden niet met onze eigen auto, alleen de Hilux is bestand tegen zulke wegen.
Gisteren hebben we ook nog een eindje gewandeld, iets dichter bij huis, maar minstens zo mooi. (zie foto's)

Vandaag is de eerste dag dat we weer gestart zijn met het klasje. Officieel is het hier nog zomervakantie, die duurt het hele regenseizoen. Maar omdat we dat een beetje lang vonden voor deze kinderen, zijn we wat eerder gestart. De blindenschool is inmiddels verhuisd, dus wij ook. We hebben nu een eigen lokaaltje. Wel erg klein, maar het is fijn om een eigen plekje te hebben.

Vorige week hebben we een pup gekocht van andere Nederlanders. We noemen hem Bas. Het is een heel leuk speels hondje. Voor Elynn is het nog een beetje wennen, maar ze is gelukkig niet bang voor hem.

Vorige week heb ik ook ruim 40 meter stof gekocht. Ons huis hier is vrij donker en somber. Doordat de muren bruin zijn en er dus aan 40 meter zwarte gordijnen hangt. Nu nog een naaimachine lenen en dan hoop ik dat er over een poosje mooie lichte gordijnen hangen!

Zo houden we onszelf bezig

• 13 Augustus 2018 - 11:42

Hennie:

Fijn om te lezen dat jullie je draai daar weer gevonden hebben.
    En 40m gordijnen