Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dianne Engelenhoven - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Dianne

07 Maart 2018 | Ethiopië, Addis Abeba

En daar zitten we weer, alsof we niet weg zijn geweest, alleen is het nu geen vakantie en logeeradres, maar echt ons huis en hopelijk ook snel ons thuis. Maandag middag zijn we vertrokken naar Schiphol, nadat we de hele ochtend nog zijn wezen inpakken en schoonmaken. Maar na wat lichte stress konden we de deur dicht doen. Gek idee! Maar daar denken we niet te veel bij na, zo veel mogelijk per dag leven en eerst maar eens wennen hier. We waren nog optijd op Schiphol, maar moest wel doorlopen,want het zou nog best een gesjouw worden. We hadden een buggy mee, 3 stukjes handbagage en de autostoel. Die laatste zorgde dan ook gelijk voor problemen. Naast het probleem dat Elynn geboekt stond als volwassene, wat de autostoel eigenlijk te oud. En het duurde dan ook vreselijk lang voor dat al het personeel er bij was betrokken geweest en ze hadden besloten dat hij toch mee mocht. Toen moesten we dus wel even hard doorlopen, maar het is ons gelukt! Onze eerste overstap was in Wenen, dus daar waren we zo. Elynn lekker op schoot, die heeft allen maar zitten kletsen en lachen naar iedereen. Bij de overstap moesten we best een eind lopen, Elynn in de draagdoek bij mij, met nog een tas en een koffertje en rijndert met een rugtas en de autostoel. Maar gelukkig zijn we daar ook weer op tijd en na wat eten konden we het vliegtuig al in. Dat was wel echt een lange zit. Maar Elynn vier gelijk in slaap en werd 20 minuutjes voor het landen pas wakker. Normaal moet je voor dat je het vliegveld verlaat, al je spullen laten controleren en meestal gaan er dan nog wat koffers open. Daar zagen we nogal tegen op. We hadden namelijk naast al die handbagage ook nog 6 enorme koffers. Maar naast dat we overal voorrang krijgen met Elynn, hadden ze hier ook wat medelijden volgens mij, want we mochten er gewoon langsheen, zonder controle! Dinsdagochtend zijn we aangekomen in Addis en het voelde al best weer gewoon. We zijn de hele dag bezig geweest met uitpakken en toen was ik ''s avonds zoo moe. Ik kon m'n ogen niet meer open houden, maar helaas had elynn daar geen last van. Voor haar was het echt nog 2uur te vroeg om te slapen. Uiteindelijk een heerlijke nacht slapen verder, is rijndert al vast bezig in de fabriek en ik ga zo elynn in bad en naar bed doen en dan even proberen een brood te bakken. Vanmiddag gaan we boodschappen doen. We vermaken ons nog wel even dus.
Bedankt allemaal voor lieve appjes, handen, wensen en zelf kaartjes, heel leuk!

• 07 Maart 2018 - 09:01

Nel:

Wauw wat heerlijk om te lezen! Zou graag ff om het hoekje kijken

• 07 Maart 2018 - 11:20

Margreet:

Heerlijk verhaal! Geniet van deze mooie uitdaging! En wie weet komen we wel langs met Elynn's vriendinnetje! ;-)

• 07 Maart 2018 - 19:20

Tineke Klap:

Hoi Dianne en Reinderd
    Veel geluk en een mooie tijd in Ethiopië!
    Groet

Een goede tijd daar!

• 09 Maart 2018 - 17:53

Fam. Van De Kamp:

Ha Dianne en Rijndert,
    We wensen jullie met z'n 3tjes een fijne tijd toe, in dit voor jullie zo bijzondere land.
    Hartelijke groeten,
    G&L van de Kamp

• 09 Maart 2018 - 19:50

Marianneke:

Hoi Dianne en Rijndert,
    Leuk om jullie second arrival te lezen! Succes met acclimatiseren.
    En ik hoop je belevenissen te volgen.
    Groetjes Marianneke

• 12 Maart 2018 - 14:33

Jacomijn:

Super om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Geniet van de tijd daar!

Groetjes,
    Jacomijn

• 14 Maart 2018 - 15:57

Willemien Van Voorthuijsen:

Ha Rijndert, Dianne en Elynn,

Wat leuk om jullie te volgen en op de hoogte te blijven van jullie verhalen! Een hele goede en fijne tijd daar!!!

Hartelijke groet,
    William en Willemien